Eladó az ingatlanod? Így növeld meg 20%-al az értékét
2016. november 03. írta: Novák Gréta

Eladó az ingatlanod? Így növeld meg 20%-al az értékét

avagy mit is csinál a home stager

 Mégis mi lehet az a home staging?

Kiből lehet home stager és hol érdemes megtanulni?

Hogy zajlik ez a folyamat és mennyire éri meg?

Mit tehetünk saját magunk, hogy többet érjen az ingatlanunk és hamarabb találjon vevőre?

Kis-Németh Marcsival, az Otthome Stage Studio megalapítójával beszélgettünk a home stagingről. 

home_staging_1.jpg

Mit jelent a home staging kifejezés?

A hivatalos definíció szerint a home staging a lakások felkészítése eladásra

Én inkább úgy szoktam fogalmazni, hogy segítek gyorsan, akár milliókkal többért kiadni vagy eladni a lakásod.

 Maga a home staging sok mindent magában foglal. Az alapja egy tanácsadás, személyesen, a tulajdonos lakására összpontosítva. Arról szól, mit és hogyan kell megcsinálnia, hogy piacképesebb legyen az ingatlan. Van benne nem klasszikus értelemben vett lakberendezés, ingatlan styling, enteriőrfotózás, ingatlan marketing...

Mik a tapasztalataid, mennyivel növelheti meg egy ingatlan értékét home staging?

Akár 20%-al megnövelheti. Nagyon sok függ a lakástól. Minden lakás más és más.

home_staging_3.jpg

Sok esetben a tényleges anyagi nyereségen kívül, az sem utolsó szempont, hogy gyorsabban találnak vevőre. Ami a számokat illeti, mondjuk ha a lakás értékének maximum az 5%-át ráköltik, akkor akár a 20%-át is realizálhatja nyereségben. (Pl. Egy 20 milliós lakásnál, maximum 1 millió Ft ráfordítással, akár 4 milliós hasznot is remélhet, ha egy teljes körű home staginget vesz igénybe.)

Honnan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozz?

Végzettségemet tekintve lakberendező vagyok és lakberendezőként dolgoztam egy home staginges cégnél. Megszűnt a munkaköröm és mivel több home staginges nagy projektben vettem részt és nagyon megszerettem ezt a munkát, úgy gondoltam belevágok egyedül.

home_staging_10.jpg

Tudnál példát mondani olyan külföldi Home staginggel foglalkozó személyekre, akikre felnézel, vagy akiktől inspirációt nyersz?

Nincs egy konkrét személy, nem is kifejezetten a Home Staginges munkákat nézem. Inkább a sima lakberendezés oldalakon inspirálódom. Szeretem tovább gondolni a dolgokat, és mindenevő vagyok! A pintertesten gyűjtögetek. :-) Eddig a saját nevem alatt. Bár csináltam már egy céges (Otthome Stage) oldalt is, de arra még igazán nem volt időm. Azt most szeretném majd felfejleszteni.

Van olyan designer, vagy stílus, ami kifejezetten közel áll hozzád?

Itthon nagyon szeretem Wein Krisztina munkáit. Közel áll hozzám az újrahasznosítás, de ezt nem minden munkába lehet beépíteni. A személyes ízlés pont nem az ami egy Home Stagingben jelen kell, hogy legyen. Természetesen azért arra törekszem, hogy a munkám egyedi és felismerhető legyen.

Magyarországon mennyire is mert ez a fogalom? Mennyire kell 'eladnod' magad? Esetleg már a tevékenység alapján keresnek a megrendelők?

Magyarországon még nem annyira ismert, de azon vagyok hogy ez ne így legyen. Egyelőre még magyaráznom kell mi is ez, de egyre többen nyitottak a témára. Sokan megértik, hogy miért jó kitűnni a mostani ingatlan piacról!

home_staging_8.jpg

Most még kihívás megismertetni az emberekkel magát az ingatlan felkészítést, de mivel én hiszem és tudom, hogy ez egy értéket adó szolgáltatás, egyben élvezetes is. Itt nem csak a tulajdonos nyer, hanem a vevő is egy értékes lakással lesz gazdagabb.

Mit tanácsolsz annak, aki hasonlóval szeretne foglalkozni? Hol érdemes tanulni, Vannak jó tanfolyamok?

Somogyi Patrícia workshopjait ajánlom mindenkinek. Én több mint egy évig dolgoztam neki és mellette sajátítottam el a home staginget a gyakorlatban, illetve sok kezdő és haladó workshopját asszisztáltam végig. Mindenkinek szívből ajánlom!

somogyi_patricia_1.jpg

Milyen képességek szükségesek hozzá, hogy valaki jó szakember legyen ezen a téren?

Nem árt ha van: jó stílus és színérzék, jó térlátás, jó kommunikációs és vizuális készség, üzleti érzék. Pluszban szükséges még az ingatlanpiac ismerete, marketing ismeret, háttérmunkához kell grafikai programok ismerete. Az is előny, ha valaki ért a belső terek fotózásához. A saját projektjeimnél például mindig én csinálom az enteriőrfotókat.

Ha valaki karrierváltáson gondolkozik és érdekli ez a terület, akkor mit javasolnál neki? Vannak rokonszakmák, amikből könnyebb váltani?

Lakberendező, stylist, fotós nekik biztos könnyebb. :-) Szerintem egy nagyon összetett és sokrétű szakma, én imádom és ajánlani tudom mindenkinek!

Mit tanácsolsz azoknak, akik most árulják az ingatlanjukat?

 1. Legyen rend a lakásban

2. A kevesebb sokszor több - ami felesleges holmi, azt érdemes elpakolni a szem elől

3. A jó fotók készítése kulcsfontosságú

A profi tálalás a Home Staging egyik alappillére! A vevő az ingatlanhirdetésben a képekkel találkozik először, azok alapján dönt el, hogy megnézze-e a lakást személyesen, vagy sem!

 

Állást keresel, esetleg karrierváltáson gondolkodsz?

Ahogy a lakásod eladhatóbbá teszi a home staging, úgy javíthatod a saját elhelyezkedési esélyeidet a karrier coachinggal.

Iratkozz fel a karrier hírlevélre és 5000 forint értékű kupont küldök neked,

amit többféle álláskeresést támogató szolgáltatásra is felhasználhatsz!

5000_allaskeresesi_kupon_k.png

A bejegyzés trackback címe:

https://karriercoach.blog.hu/api/trackback/id/tr8911922595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása