A kávém és én - Pink Dust vendégposzt
2016. március 07. írta: Novák Gréta

A kávém és én - Pink Dust vendégposzt

Szerencsére már nem érzem magamat olyan nagyon fura szerzetnek, ha kávéról van szó. De azért kicsit még igen, elmondom, miért.

Gyerekkoromban voltak a felnőttek, akik szerették a kávét, meg én, aki kóstolgattam-kóstolgattam...- vendég bloggerem Alexandra kávé sztorija következik:

Pink dust blog Facebook

Tejszínhabbal valahogy elviseltem,

de legtöbbször keserűnek találtam, és nem értettem, miért iszik valaki olyat, ami nem finom (nyilván neki ízlik). Húszas éveim elején se nagyon ismertem olyat, mint én, aki felemás viszonyban lett volna a kávéval. Vagy szerették a barátaim vagy nem. Aki szerette, az viszont minden nap itta, és teljesen természetes volt számára a dolog.

Vajon honnan ered, hogy az ember szinte magától értetődően "kávés" lesz vagy sem?

Nekem egyértelműen nem sikerült otthonról elhoznom a kávé szeretetét.

De akkor végül is hol találtam meg?

Azon túl, hogy sokat meg kellett kóstolnom ahhoz, hogy találjak olyat, ami ízlik, azt hiszem, az áttörést az jelentette, amikor a kávézós Gábri kávéját megkóstoltam. Igen, ilyen az, ha egy igazi barista végre rendes, finom, jó kávét készít az ember lányának.

barista kávé

Előtte ugyanis nem nagyon van emlékem kávézókról... A kollégiumi évek alatt a porkávék mentek, az ugye nem túl minőségi, amit a családom ivott, az pedig egyszerűen nem felel meg az ízlésemnek.

Milyen szerintem a jó kávé?

Semmiképp sem savanykás, nem túl keserű, se nem túl híg, se nem túl sűrű, feketén pedig eddig csak egy fajtát tudtam meginni, még hozzá élvezettel: a Kávétársaságnál kóstoltam a Marley One Love nevűt. Odáig már nem jutottam el, hogy megvegyem, mivel a legritkább esetekben viselem jól a koffeint, ezért koffeinmentes kávét "szoktam" inni.


Most, hogy elmondtam, mennyire fura kávéfogyasztó vagyok, íme a javaslatom és a kedvenceim.

Ha te is a lágy, édes, habos kávékat kedveled, tetszeni fog a válogatásom!

Kávé ajánlatom


1. Tejhabos kávé laktózmentes tejből, lágy, koffeinmentes kávéból, mézzel


Nincs is jobb a tejhabnál, végül is magában is tudnám inni (enni? :) ). Ha találsz magadnak minőségi, otthon főzhető kávé fajtát, akkor nincs gond, a tejhabot ma már pillanatok alatt el tudod készíteni hozzá egy párezer forintos tejhabosítóval. A tejhabos kávét mézzel szoktam fogyasztani, pont annyira édesen, hogy ne a méz íze domináljon, de ne is a kávé fanyar íze vegye át az uralmat. Édes, habos élvezet akár édesség helyett! Ajánlom a Mizo laktózmentes tejét, nincs mellékíze, kellemesen édeskés, magában is tökéletesen iható egyébként.

Pink dust Kávé MobilBarista

2. Hosszú kávé sok laktózmentes tejjel vagy rizs/mandula/kókusztejjel, sok-sok jéggel és egy gombóc laktózmentes vanília fagyival


Ehhez már nem szoktam se cukrot, se mézet adni, mert a jó minőségű növényi tejek vagy egy jó fajta laktózmentes tej a fagyival együtt bőven elég édességet ad. Ez az egyik kedvenc hűsítő finomságom nyáron. Növényi tejek esetében eddig nekem az Alpro és a Joya váltak be. Az Alpro Rice Dolce kifejezetten finom szerintem, mert kicsit édes és vanília íze van.

Alpro kave

3. Kávés tejszínhab


Ez igazából inkább egy édesség szerintem, és kevésbé szól a kávéról, mint inkább a habos élvezetről. Tölts meg egy csészét tejszínhabbal, és öntsd le forró, mézzel elkevert kávéval. Hagyd, hogy egy kicsit feloldódjon a hab a kávéban, majd kanalazd a mennyei, kávés habot élvezettel.

kavé habbal

Egészségedre! :)

A Pink Dust blogon még nagyon sok glutén és tejmentes receptet találsz:

pink dust blog

Te hogy szereted a kávét?

Kipróbálod Alexandra receptjeit?

Keress a Facebookon és meséld el:

kave_karrier.jpg

Kiemelt kép: MobilBarista

A bejegyzés trackback címe:

https://karriercoach.blog.hu/api/trackback/id/tr598531304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása