17 tipp a hatékony munkahelyi szünetre
2016. március 31. írta: Novák Gréta

17 tipp a hatékony munkahelyi szünetre

Hogy frissülj fel 10 perc alatt

Ülsz az irodában a gép előtt és már órák óta vacakolsz egy feladattal.

Ok, ez nem megy. Másnap reggel meg 10 perc alatt megcsinálod.

Ismerős a helyzet?

 iroda_1.jpg

Mi történt?

Kipihented magad. Úgy látszik, kicsit ki kellett kapcsolnod.

Kiléptél a keretekből és friss szemmel, új nézőpontból láttál rá a problémára.

Vannak olyan helyzetek, amikor viszont  nem lehet másnapra halasztani egy adott feladat megoldását.

Mit tehetsz, hogy újrainduljon a rendszer?

Szánj 10 percet egy szünetre!

Legyen igazi szünet, csökkentsd le az elektromos zajt magad körül! Ne figyeld folyamatosan a telefonodat és a közösségi médiát közben!

1. Sétálj egyet!

 seta.jpg

Milyen környezetben dolgozol?

Van lehetőséged kimenni a szabad levegőre?

Ha nem, az épületen belül is járhatsz egyet.

Variációk

Sétálj nagyon gyorsan, a dinamikus mozgás segít a kikapcsolásban!

Sétálj kényelmesen és nézelődj egy kicsit! Jól fog esni a szemednek, hogy nem a monitort kell figyelned!

 Próbálj ki egy séta meditációt!

 Angol nyelvű vezetett séta meditáció egy kis jógával:

2. Hallgass megnyugtató, vagy meditációs zenét

Nyitott irodában dolgozol?

Elfogadott, hogy fülhallgatóval zenét hallgass munka közben?

Persze az ideális az lenne, ha nem a gépednél hallgatnád a zenét.

Akár a korábban említett séta közben, vagy valami nyugodtabb helyen, ahol pár percig nem zavar senki.

3. Juss levegőhöz

Ez megint egy olyan gyakorlat, amit nyitott irodában nem az igazi megcsinálni. Elvonulva viszont 2-3 perc alatt fel tud frissíteni.

 Váltott orrlyukú tisztító légzés.

A lényege, hogy az bal orrlyukat befogva a jobbon veszünk mély levegőt, majd a jobb orrlyukat fogjuk be és bal oldalin kifújjuk. Ezt háromszor érdemes megismételni. Aztán megfordítjuk és úgy is háromszor. A végén egyszerűen mindkét orrlyukon veszünk három mély levegőt. 

 Pontosabb leírás és még néhány légzőgyakorlat

 

4. Használd a bal kezed!

Írj, vagy rajzol egy kicsit a nem domináns kezeddel!

Figyeld meg, milyen érzés! Biztosan ki fog zökkenteni.

 rajz.jpg

 

5. Firkálj, színezz, rajzolj!

Adj magadnak 10 perc rajzolgatás időt!

Ezt akár egy kávé, vagy tea mellett is megteheted ha van esetleg kávézó az épületben.

 

6. Csinálj egy mini tea szertartást!

A teázásnak nagyon sok pozitív hatása van és választhatsz élénkítő fajtát is, hogy lendületet adjon a munka befejezéséhez.

Frissítő teák: zöld tea, borsmenta tea, menta tea, gyömbér tea, fekete teák például: Earl Grey

Vidámító tea: citromfű tea

Stressz csökkentésére: levendulatea (vigyázat, kicsit álmosít is)

 teazas.jpg

7. Most meg az arcod és a csuklóidat!

 A hideg víz felfrissít. Ha inkább egy kis megnyugtatásra van szükséged, akkor válaszd a langyos vizet.

8. Homlok-tarkó tartás

A bal tenyered tedd a homlokodra, a jobbat pedig a tarkódra és tartsd ott egy-két percig. Közben vegyél mély levegőket.

Miért jó? Megnyugtató, kiegyensúlyozó hatása van.

Próbáld ki melyik esik jobban, ha hideg kézzel (hideg vizes kézmosás után) csinálod, vagy csak testhőmérsékleten.

9. Meditálj

Próbálj ki egy vezetett meditációt!

Tölts fel néhány variációt a telefonodra, így bármikor meghallgathatod. (A postán sorban állás közben például jó időtöltés)

Az én kedvencem (angol nyelvű)

 

10. Csukd be a szemed

 Jól fog esni egy kis pihentetés a szemednek. Még hatékonyabb, ha nyitott tenyérrel letakarod a szemed 1-2 percig.

 csukott_szemek.jpg

 

11. Nyújtózkodj!

 A nyújtózkodás csökkenti a feszültséget, segít az izmok ellazításában és ráadásul jó érzés :-)

12. Egyél gyümölcsöt!

Élénkít, vitamindús és még finom is. Ha előre bekészítesz egy gyümölcssalátát, biztos eszedbe fog jutni, hogy szünetet tarts. Ha spontánabb vagy, akkor pedig egy almát még az asztalodnál is meg tudsz enni.

 gyumolcs.jpg

13. Egyél meg valamit falatonként - kóstolgatva!

 Szánj időt a délutáni szendvicsedre, vagy salátádra! Ne az asztalnál munka közben edd meg! Figyelj oda az ízekre és add meg a módját! Utána a munka is hatékonyabban megy majd.

14. Nyomkodj stresszlabdát!

 Elvonja a figyelmed és felfrissíti a kéz izmait.

15. Rendezd át a fiókodat!

 A manuális feladat kizökkent és biztos megtalálsz valamit, amit már régóta kerestél.

16. Juss ki a labirintusból!

Ki szerette a labirintusos játékot gyerekkorában?

Próbáld ki, most mennyire tetszene. A labirintusból kijutás frissíti az elmét és szórakoztató is.

 labirintus.png

17. Igyál egy pohár vizet!

A vízivásnak nagyon sok jótékony hatása van.

Többek között csillapítja a fejfájást, csökkenti a vérnyomást és megnyugtat. Ha egy kis citrommal ízesíted, frissítő hatású.

citromosviz.jpg

+ 1 igyál egy kávét valakivel, aki felvidít

Neked melyik módszer tetszik?

Van esetleg más ötleted a munkahelyi felfrissülésre?

Írd meg, vagy gyere és meséld el a Facebookon:

kave_karrier.jpg

Szép Napot!

Novák Gréta

karrier coach

A bejegyzés trackback címe:

http://karriercoach.blog.hu/api/trackback/id/tr298546758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.